Elever undersøkte griseinnvoller

Elevene syntes det var både spennende og ekkelt å se griseinnvoller. - Klikk for stort bildeElevene syntes det var både spennende og ekkelt å se griseinnvoller. Roy Martin Kristiansen I dag hadde 2HEA-klassene en litt annerledes time, da de skulle gjøre seg kjent med innvollene til en gris.

 Elevene skulle se hvordan kroppen er bygd opp og hvordan den fungerer i forhold til livsstilssykdommer. De skulle også forklare konsekvensene av svikt i vitale organer.

Delt inn i grupper fikk elevene da utlevert griseinnvoller som de skulle jobbe med. En av oppgavene var å identifisere luftrør, mellomgulv, lunger og hjerte.

Elevene synes oppgaven både var spennenende og ekkel, spesielt det at det luktet vondt.

Lærer Karin Østbye Høieggen var fornøyd med timen.

 - Det gikk kjempefint! Elevene var interessert og jobbet bra, og det var spesielt spennende å blåse opp lungene.

 

Til toppen